maanantai 24. syyskuuta 2012

Ensimmäinen merkintä ja heti otsikointivaikeuksia

Hehee, noniin: Hei kaikki! ...joku edes? Kukaan...? Noh, eipä sillä niin väliä, omaksi iloksenihan mä tätä blogia aloinkin kirjoittaa. Mutta jos joku näitä sanoja nyt kuitenkin sattuu lukemaan, niin tervetuloa mun ruokablogiini!

Idea tähän koko touhuun syntyi, kun sain kuulla pientä leikkimielistä kuittailua jatkuvista ruokapäivityksistäni ja -kuvistani Facebookissa sekä halustani kuvata ruoka-annoksia niin kotona kuin ravintoloissakin. Aloin kaivata paikkaa, jonne jakaa kaikki kuvat, reseptit ja yleiset ruokahekumoinnit, ja naureskelinkin avokilleni, että pitää vissiin tehdä sellainen tavallinen ruokablogi. "Ei mitään erikoisuuksia tai supergourmeeta, vaan tavallisia ruokia." Se ajatus jäikin sitten elämään ja tänään päätin, että noh, kokeillaan!

Opiskelijabudjetti on pitkälti syypää siihen, ettei meidän taloudessa popsita päivittäin kaviaaria tai tryffeleitä, mutta olen myös sitä mieltä, että ihan yksinkertaisillakin ainesosilla voi saada herkullista ruokaa aikaiseksi. Noudatan reseptejä keskimäärin aika löyhästi (ts. en jaksa hakea kaupasta kaikkia puuttuvia ainesosia ja laitan mausteita vähintään kaksinkertaisen määrän) ja kokkaan muutenkin trial and error -mentaliteetilla, joten osa ohjeistani saattaa olla vähän "sinne päin". Joka tapauksessa mun tavoitteenani on kirjoitella sellaista huoletonta blogia, josta joku voi ehkä saada ideoita omiin kokkailuihinsa (varsinkin, jos on tottunut vetämään perinteisellä makaroni+jauheliha -linjalla), ja joka toimii samalla mun omana reseptikirjanani, koska raapustan kaikki ohjeet aina irtolapuille, jotka jäävät pyörimään keittiön nurkkiin ja menevät ennemmin tai myöhemmin hukkaan...

Näillä siis mennään! Mulla olisi heti valtava kasa kuvia ja reseptejä jaettavaksi, mutta olen väsäillyt tämän blogin kanssa jo niin hävyttömän kauan, että nyt on pakko pitää taukoa. Huomiseen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kysymykset, parannusehdotukset ja kaikenlaiset kommentit ovat aina tervetulleita! :-)